onsdag 29 september 2010

Kan jag resa mig ur sängen, göra vad jag vill

rubriken är ett urdrag ur låten Rövarkungens Ö med Nationalteatern.

Den lilla raden känns så himla omöjlig just nu. Jag nästan kvävs av alla läxor och allting man måste göra för att hänga med. Vara där i matteboken, skrivit de kapitlen till Boken om mig i svenskan, kunna de glosorna och grammatiken i engelskan, tyskan och spanskan. Förstå allt i NO:n, hänga med i SO:n och alla andra tusentals ämnen. Samtidigt som jag ska ha träningar som jag inte vill missa och vänner som jag vill umgås med. Men jag har inte varit med någon kompis sen skolan började, vilket var den 25:e augusti, och idag är det den 29:e september.
Följande veckor består av prov...ända tills vi äntligen får höstlov! Från och med imorgon har jag fem/sex olika prov de närmsta veckorna som jag ska plugga till...och då har jag också vanliga läxor. School is a bitch.

Jag vill ha sommarlov. Nu. Och just nu gör jag något jag inte borde...ska egentligen öva engelskaglosor inför provet imorgon. Det är bara att hålla tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar