fredag 27 augusti 2010

Skolan har börjat.

Första dagen bestod av två riktiga lektioner, först musik och sedan mitt elevens val, nämligen tyska. Sistnämnda lektionen var faktiskt rolig och då vi bara är elva stycken i den klassen känns det som om det kan bli lektioner man ser fram emot.

Torsdagen var mycket värre. För det första blev jag tvungen att gå upp redan klockan kvart i sju, bara det är ju en bedrift. Lektionerna var ju inte speciellt svåra, eftersom alla sju gick ut på att lyssna på läraren som maler på om betygkriterierna för ett G, VG, och MVG. Blev lite segt och i slutet av dagen blev lärarens pratande bara som ett lågt mumlande medan jag befann mig i någon mysig dvala i dagdrömmarnas rike. Drömmarna handlade mest om sommaren som gott, så det blev väl mest någon repris av händelser från konfalägret.

Men ärligt talat skulle jag hellre gå till skolan än vara hemma, som jag är idag. Har ont i halsen och är supertrött....något som inte är speciellt roligt. Men, det blir nog att se någon film idag, och
hoppas på att jag blir frisk och kan springa någon tävling i helgen.
Clara, jag & Annie

1 kommentar: