söndag 21 februari 2010

I väntans tider...

Hemma igen, men inte från det jag trodde att det skulle bli!

nejnej, istället för att åka till Norge på Onsdag fick jag ett mycket lockande erbjudande att följamed Elin, Kolbrun och Emilia och självklart tackade jag ja! Så då åkte jag upp till Lindvallen och där var jag ända fram tills idag, då vi for hem igen. Vi reste med en trevlig liten minibuss och stugan var supermysig :). Det blev många fall och krockar, och när man lade sig på kvällarna var det med ömma armar och ben! Nu är tyvärr äventyret över för den här gången och imorgon börjar allvaret igen. Två prov och två inlämningar, låter lockande? nej. Jag skulle inte tacka nej till en till veckas ledighet om någon frågade mig. Så nu får jag istället börja längta till Påsklovet. Fast jag ska inte klaga, lovet har känts ganska långt och jag har hunnit med mycket. Gå på bio med Alicia, och fått en mysig dag på stan tillsammans med henne. Åkt skidor, badat, bastat och vilat. Som sagt, jag ska inte klaga! Det är ganska härligt med ett vitt Sverige ändå.

Fast nu kan snön ta och smälta tycker jag. Jag vill ha vår med snygga, lätta skor och en prasseljacka och jag kan cykla till skolan, njuta av vårvädret och springa orientering. Det finns nog ingenting jag längtar så mycket efter som att krama om mina kompisar igen, springa runt i en solig skog och leta efter orange-vita skärmar. Helt underbart är vad det är. Jag blir helt bubblig när jag tänker på konfermationslägret jag ska på i sommar. En månad med galna orienterare och träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar