torsdag 11 februari 2010

Nån skulle väl kunna kasta ut dem?

Strålande blå himmel över vår vackra gata även idag, men jag bli ändå tvungen till att stanna inomhus, med en förkylning som inte vill släppa taget. Det känns segt, speciellt efter att jag lovat mig själv med att inte sitta vid datorn idag (det funkar ju bra *host*). I alla fall så ska jag inte sitta hela dagen.

Jag hade planerat att åka till skolan idag, men när jag vaknade var hals-monstren där igen och näsan kändes som ett igentäppt sugrör. Yay. Så jag fick lov att stanna i sängen någon timma till, innan jag pallrade mig upp och åt ett par goda Äntligen-mackor med Nutella på, och ett glas mjöl till, mums! Efter yttertligare läsning i boken jag läser just nu -Harry Potter and the chamber of secrets- så kom det välbekanta kliandet i fingrarna tillbaka, något som tyder på att de vill skriva, och gärna mycket. Så därför beslöt jag mig för att skriva det här inlägget, och snart ska jag även se på Avatar. Ibland blir jag väldigt glad för att Monki tvingade mig att se det där första avsnittet och nu är jag som fast! Men jag lider inte, det är ju helbra och superskoj. :) Fast efter ett avsnitt får det nog vara bra, och sedan får jag väl försöka välja ut någon film att se på - vi har ju aldrig några bra- och efter det: fördriva resten av dagens timmar på något sätt. Jag vill verkligen att någon liten vit blodkropp skulle kunna ta mod till sig, trotsa de andra fegisarna, och kasta ut bacillerna ur min kropp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar