söndag 28 februari 2010

Som ett litet barn

jag och min första bästa vän Maja.
På grund av snön var många skolor i lilla Skövde stängda och då fick Vasaskolan 150 elever extra. Visst blir det lite trångt och sånt i matsalen (alla skolor lyckas bygga så små matsalar som är möjligt) men jösses vad söta och roliga de små barnen är! För en gångs skull är det liv på vår vanligtvis ganska öde skolgård och en del "stora" barn -a.k.a nior/åttor- spelade fotboll med småttingarna. De går i led när de ska någonstans och tvättar händerna före och efter maten. Helt bekymmerslösa, modiga och glada. Jag fick ålderskris när jag insåg att jag aldrig mer kommer vara liten och söt. Det känns faktiskt helt hemskt när jag tänker på det. Jag blir bara äldre och äldre, fulare och fulare, tråkigare och tråkigare. Detta kan låta ganska hemskt från en trettonåring, men jag känner mig gammal och vill inte alls fylla fjorton! Det blir bara mer press i skolan, mer ansvar och så vidare. Därför har jag bestämt mig för att ta vara på varenda barnsligt tillfälle jag får. Det är otroligt moget att våga vara barnslig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar