söndag 14 februari 2010

Sportlovet som aldrig tidigare skådats.

Sportlov ännu en gång men detta blir lite annorlundare än de andra som jag varit med om i mitt ganksa korta liv. Jag och min familj brukar åka till Funäsdalen och Hammrafjället men då vi var utomlands på jullovet gör vi inte det i år. Ganska tur för mig kanske, lärarna jag har verkar inte förstå att lov betyder vila, ingen skola. Vad är meningen med att ge oss två prov efter lovet och två inlämningar? Usch, usch, usch fy skäms! Nåja, språkprov har jag ganska lätt för, och svenskan är redan gjord (skriva en saga, oj så svårt! :p). Men så kommer man till Biologi-boken jag ska skriva. Yay. Inte direkt. Första kapitlet om blodet/andningen/blodsjukdomar/celler ska vara klart på torsdagen efter lovet och jag hade knappt börjat innan igår. Så jag har lite att göra, kan man säga. Men trots det så ska jag nog hinna med att gå på bio med Alicia och kanske bada på äventyrsbadet med Ellen. Men på onsdag ska vi åka upp till min moster i Oslo för att åka skidor, både utför och nerför, så helt lugnt får jag inte. Tyvärr.

Idag så fick jag vakna ganska tidigt ändå, trots det ovanstående faktumet, för att först åka till Hentorp för en gudstjänst. Den var ganska mysig, även om jag blev lite ledsen då jag tänkte på min farfar, vars begravning var just i början av juni förra året. Fast jag tog inte nattvard, hu så hemskt! Men tände ett minnesljus. Jag är inte direkt troende, men ska konfirmera mig i sommar så nu har jag skrapat ihop min 5 gudstjänst av 10. Heja mig! Sedan fick jag gå den ganska långa vägen till Arenan, det var väldigt kallt så det kändes nog längre, men när jag väl var där möttes jag av glada vänner i handbollslaget och en del kramar fick jag också! Det är så mysigt :) Lag 1 förlorade men efteråt hade vi det trevligt ändå. På vägen hem åkte jag och pappa till biblioteket (som hade envisats med att vara stängt förra gången jag var där) och nu har jag läst ut mina två första manga, som heter Love Hina. Känner mig ganska duktig då faktiskt ;) Kommer förmodligen känna mig ännu duktigare när jag skrivit klart No:n, och sedan bakat scones till min familj, så det är bäst att jag sätter igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar